Plzeňský Prazdroj vykázal loni od 1. dubna do 31. prosince tržby za zboží, vlastní výrobky a služby přes 12 miliard korun, po zdanění byl výsledek hospodaření 2,6 miliardy korun. Kapitálové investice dosáhly 882 milionů korun. Firma dnes zveřejnila výsledky za zkrácené účetní období. Není plně srovnatelné s předchozími roky, bylo totiž zkráceno na devět měsíců kvůli sladění finančního hodnocení s mateřskou společností Asahi.
Sdělila to mluvčí pivovaru Jitka Němečková. Japonská pivovarnická společnost Asahi převzala Plzeňský Prazdroj k 31. březnu 2017.
V předchozím fiskálním roce od dubna 2016 do konce března 2017 vykázal Prazdroj tržby téměř 16 miliard korun a zisk před zdaněním 4,8 miliardy korun. "Plzeňský Prazdroj za minulé účetní období přispěl čtyřmiliardovým příspěvkem do státního rozpočtu. To je jedno z nejvyšších čísel v Česku i v porovnání s firmami, které daně platily na základě celoročních finančních výsledků," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.
Od 1. dubna do 31. prosince 2017 výrazně rostly prodeje prémiových piv na domácím trhu i v zahraničí a dařilo se i nově uvedeným nápojům na trh, uvedla společnost v prohlášení. Prazdroji se podle Liversage jasně vyplácí péče o prémiový segment piv, který se podílel největší částí na celkovém výstavu. Rostly prodeje ležáku Pilsner Urquell v restauracích i v obchodech, dařilo se také dalším prémiovým ležákům - Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Prodeje společnosti se zvýšily i díky ciderům, stále populárnější je u spotřebitelů zejména Frisco, velmi úspěšný je také nealkoholický Birell, uvedla Němečková.*