Řetězec Kaufland prodával ve svých obchodech kečup privátní značky řetězce K-Classic vyrobený v Polsku, který byl místo z 220 gramů rajčat udělaný pouze ze 152 gramů rajčat, zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Jde o klamání spotřebitele a inspekce zahájí s Kauflandem správní řízení o uložení pokuty, uvedl v tiskové zprávě Pavel Kopřiva.
Zjištění se týká výrobku K-Classic Tomato Ketchup hot, Rajčatový kečup ostrý pasterovaný v půllitrovém balení. Minimální trvanlivost je do 27. června 2018. Laboratorní analýza ukázala, že na 100 gramů výrobku se použilo o 30 procent méně rajčat, než avizovala etiketa.
Falšování potravin je poměrně častým prohřeškem, výrobce nahrazuje dražší složku levnější. Na falšované kečupy přicházela SZPI i loni, letos zase častěji nacházela řadu falšovaných masných výrobků.*