Choceňská mlékárna letos utrží kolem půl miliardy korun

Choceňská mlékárna, která letos slaví 90 let existence, očekává letošní tržby kolem půl miliardy korun. Udrží nebo zlepší výsledky loňského roku, které činily 487 milionů korun. Zisky negativně ovlivňuje růst cen surovin i nákladů na mzdy a energie. Sdělil to ředitel společnosti Pavel Marek.

"Poslední dva roky jsou pro naši mlékárnu složitější. Jsme smetanová mlékárna, která je závislá na dokupování smetany. Bohužel, její cena výrazně vzrostla až na dvojnásobek," řekl Marek.
Mlékárna se snaží, aby se zvyšující náklady nepromítaly do koncových cen mléčných výrobků. "Nechceme zákazníky trápit cenou. Je to obtížný boj na pozici nákladů, který svádíme," uvedl ředitel. Hlavním produktem mlékárny je pomazánkové máslo, které v příštím roce bude firma vyrábět 40 let. Mlékárna v Liberci, která později zanikla, ho vyvinula v době tukové krize. V Chocni ho tak vyrábějí nejdéle, zároveň mlékárna drží 60 procent českého trhu. "Tehdejší zadání bylo vyrobit ekvivalent klasického másla, který bude mít nižší obsah tuku, který bude dobrý a zároveň se bude snadno mazat na chleba," řekl obchodní manažer mlékárny Jan Fogl.
Největší podíl na celkové výrobě má neochucená varianta, ochucených druhů je aktuálně osm. Výrobek od roku 2014 nesmí nést v názvu máslo, a tak se jmenuje Choceňské pomazánkové. Přejmenování výrobku nařídil Soudní dvůr EU, protože neobsahuje dostatečné množství tuku jako klasické máslo. Změna na produkci vliv neměla. "Zájem neklesl, spíš naopak," uvedl ředitel.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down