Mendelova univerzita v Brně zjistila, že studenti v její menze vyhodí až pětinu jídla, což je 93 kilogramů za den. Škola proto zahájila informační kampaň, která má zmírnit plýtvání potravinami. Kampaň využívá letáky i sociální sítě. Výzkum a kampaň chce univerzita rozšířit do celé ČR i mimo oblast hromadného stravování.
Situaci v menze Mendelovy univerzity autoři výzkumu sledovali v říjnu. "Na začátku semestru a ve zkouškovém období je návštěvnost menzy nižší. Chtěli jsme měsíc, který není v tomto smyslu sezónní," řekla vedoucí Ústavu marketingu a obchodu Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity Lea Kubíčková. Změnu chování studentů měla následně zajistit informační kampaň, kterou tvořily letáky přímo v menze a příspěvky na sociálních sítích univerzity. "První den měla kampaň na studenty výrazný efekt. Ten ale postupně mizí. Momentálně je množství vyhazovaného jídla menší, průměrně pouze o jeden kilogram," řekla Kubíčková. Univerzita prostřednictvím plakátů studenty vybízela například k tomu, aby si sami říkali o menší porce. Vedoucí oddělení public relations provozně ekonomické fakulty Hana Urbánková nepříliš velký úspěch kampaně připisuje informační přehlceností takzvané generace Y. "Pokud bychom chtěli, aby letáková kampaň na mileniály fungovala dlouhodobě, museli bychom plakáty obměňovat každé tři dny," řekla Urbánková.*