Druhý největší český výrobce piva – skupina Pivovary Staropramen – předloni snížila ztrátu o 1,2 miliardy korun na 82 milionů korun. Provozní výsledek bez odpisů a opravných položek klesl o šest procent na 2,2 miliardy korun, uvedla společnost ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin.
Konsolidovaný provozní zisk předloni činil 1,02 miliardy korun, o rok dříve šlo o ztrátu 768 milionů Kč. Společnost provozuje smíchovský Staropramen a ostravský pivovar Ostravar.
Celkové konsolidované tržby skupiny se předloni meziročně snížily o jedenáct milionů korun na 8,98 miliardy korun. Tržby za prodej piva klesly o 99 milionů korun na 7,24 miliardy korun. Většinu piva skupina prodala v zahraničí, v ČR klesly prodeje piva o 61 milionů korun na 2,72 miliardy Kč, na Slovensku o 54 milionů na 443 milionů korun. Export na další trhy skupině vzrostl, do Chorvatska vyvezla pivo za více než tři miliardy korun. "Na výsledcích roku 2017 se projevily vyšší marketingové náklady konsolidující společnosti v souvislosti s investicí do značky Staropramen i výrazný pokles celkového trhu prodejů piva v sektoru gastronomie, dále tvorba opravné položky k pohledávkám u dceřiné společnosti v souvislosti s platební neschopností významného řetězce a odběratele na chorvatském trhu," dodává zpráva. Staropramen vyvážel do 33 zemí světa, nejvýznamnějšími exportními trhy jsou kromě Slovenska Švédsko, Velká Británie a Německo. *