Soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka vstupuje letošním 11. ročníkem do druhé dekády své existence. Tento nezávislý projekt skupiny zapálených potravinářských odborníků, který nečerpá finanční prostředky z veřejných zdrojů, tak jednoznačně prokazuje svou životaschopnost a pevné místo mezi českými značkami kvality potravin, což se dá vyjádřit nejen rostoucí oblibou tohoto označení mezi výrobci i spotřebiteli. Na setkání s novináři o tom informoval ředitel této soutěže Josef Sléha.
Od počátku soutěže značku Česká chuťovka získalo již 198 českých firem pro 822 svých výrobků a Dětskou chuťovku 84 tuzemských výrobců pro celkem 143 potravin. „To jistě představuje už docela pestrý výběr pro spotřebitele, u nichž je chuť potraviny jedním z nejdůležitějších, ne-li tím úplně nejdůležitějším kritériem při rozhodování o tom, co vložit do nákupního košíku,“ míní Sléha. Podle něj kritérium chuti není rozhodně nevýznamné ani z jiného úhlu pohledu. Na každého člena české domácnosti totiž ročně připadá okolo 25 kilogramů vyhozených potravin, což je poměrně hrozivý údaj s mnoha dopady nejen do rodinného rozpočtu, ale i na životní prostředí apod. Přičemž nejvíc se vyhazuje v rodinách s dětmi kvůli dětské vybíravosti, doplnil. V tomto světle má pak i značka Dětská chuťovka, o níž jako o jediné na světě rozhoduje porota složená výhradně z dětí, jistě svůj nezanedbatelný potenciál. Potraviny, které výtečně chutnají, totiž skončí v odpadkovém koši s mnohem menší pravděpodobností, než ty ostatní – a to se týká jistě nejen dětí, dodal.