Přednímu výrobci chipsů společnosti Intersnack loni meziročně vzrostly tržby o zhruba 28 milionů korun na 1,42 miliardy Kč. Zisk firmě klesl o necelých pět milionů na 46,2 milionu, uvedla společnost ve výroční zprávě. Firma, která vyrábí bramborové lupínky značky Bohemia, loni podle svého vyjádření investovala do marketingu nebo do vývoje nových výrobků. Výrobce chce také posilovat v zemích bývalé Jugoslávie.
Do budoucna společnost očekává snížení zisku i exportu. "V roce 2020 předpokládáme, že bude trh ovlivněn zvýšením spotřebitelských cen, které reflektují zvýšení vstupních nákladů. Ohledně očekávaného snížení exportu počítáme s tím, že uvolněné kapacity využijeme k podpoře lokálního byznysu, kde jsme v loňském roce pracovali na maximum našich výrobních kapacit," sdělil generální ředitel firmy Pavel Šercl. Letos chce firma investovat například do nové značky Nutline, měla by nabídnout ořechy v jednodruhových baleních i mixech.
Firma chce posilovat v Chorvatsku, Bosně a Hercegovině, Kosovu a Černé Hoře. "Na trhu bývalé Jugoslávie, včetně Chorvatska, jsem už měl šanci v minulosti působit a moc se na to těším. Začlenění Chorvatska a dalších trhů bývalé Jugoslávie do regionu střední a východní Evropy dává z pohledu spotřebitelů a zákazníků smysl a je to velká příležitost k růstu našeho byznysu," dodal Šercl. Na přelomu letošního roku chce společnost začít s výrobou, která bude určená na export právě do Chorvatska.
Firma působí v ČR od roku 1993, výroba brambůrek začala v tehdejším Československu v roce 1982 pod zemědělským družstvem, tehdy se chipsy Bohemia poprvé objevily na agrosalonu Země živitelka. Intersnack prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär a Chio. Má továrny v Choustníku a Hradci Králové. Loni zaměstnávala podle výročního dokumentu 343 lidí, meziročně o 15 více.*