Patnáctý ročník kampaně Ministerstva zemědělství Září – Měsíc biopotravin jednoznačně potvrdil rostoucí zájem spotřebitelů o biopotraviny. Jejich spotřeba v České republice v letech 2016 až 2017 vzrostla až o 30,5 %. Dlouhodobým cílem kampaně je přibližovat spotřebitelům důvody, proč nakupovat biopotraviny a propagovat ekologické zemědělství. Informuje o tom tisková zpráva ministerstva.
V rámci kampaně Září – Měsíc biopotravin byl vyhlášen absolutní vítěze soutěže Česká biopotravina roku, kterým se stalo BIO Kaštánkovo sušené maso vepřové s tymiánem a zázvorem. Ministerstvo zemědělství také biopotraviny propagovalo na samostatných expozicích na výstavě Země živitelka a Dožínkách na Letné. Pro veřejnost otevřelo letos své brány dvanáct ekologických farem či obchodních a výrobních podniků. A všechny akce se setkaly s velkým zájmem návštěvníků, kdy i na nejodlehlejší farmy vždy dorazilo několik set lidí. Oddělení ekologického zemědělství Ministerstva zemědělství v rámci tradiční road show navštívilo se svým vzdělávacím stánkem pět podniků a zodpovědělo stovky otázek spotřebitelů.
Spotřeba biopotravin v Česku zaznamenává v posledních letech dynamický meziroční nárůst až o 30,5 % a výdaje domácností za biopotraviny v roce 2017 překročily 3 miliardy korun. Na zvýšený zájem reagují zemědělci, obchodníci i výrobci biopotravin, jejichž počet se od roku 2017 do současnosti zvýšil průměrně o 13,5 %, přičemž ve Středočeském nebo Jihomoravském kraji přibylo téměř 23 % registrovaných ekologických podniků.
Kampaň Září – Měsíc biopotravin ukončí 19. října tradiční Pražský biojarmark na dvorku Národního zemědělského muzea v Praze.*