Tržby z prodeje výrobků a služeb výrobce jogurtů Danone loni meziročně klesly o osm procent na 1,19 miliardy korun. Zisk se prakticky z nuly (0,7 milionu Kč) zvýšil na loňských 48,6 milionu korun. Uvádí to výroční zpráva společnosti umístěná ve Sbírce listin. Firma prodává například značky Activia, Actimel, Oikos, Kostíci nebo Fantasia.
Trh s mléčnými výrobky nebyl celkově v ČR podle firmy příliš příznivý, objem kategorie klesl. Firmě se však objem výroby podařilo zvýšit o čtyři procenta. "Celkové úspěšné výsledky byly podpořeny pokračujícím růstem u značky Actimel. Dařilo se růst i našim menším značkám, jako jsou Kostíci, Danone, Fantasia a Danette, to vše doplněno uvedením nové značky Oikos na trh od ledna 2018," uvádí firma. Tržby za zboží stouply v ČR meziročně zhruba o 46 milionů korun na 646 milionů, zahraniční naopak klesly o více než 60 milionů Kč na 600 milionů korun.
Pro firmu pak byla podle zprávy klíčová druhá polovina roku, kdy se připravovala na převzetí nového portfolia výrobků na rostlinné bázi – Alpro a Provamel. S jejich finální distribucí začala firma od letošního ledna. Společnost loni na konci roku zaměstnávala 97 lidí, předloni 80. Letos chce firma podle dokumentu přivést na trh nové značky a budovat formát tzv. kapsiček, které jsou vhodné mimo jiné na cestování.*