K burgerům bez masa se přiklání stále více výrobců potravin a gastronomických podniků. Po Nestlé ČR, které ho dodává do českých obchodních řetězců, a německého McDonald´s, začíná ode dneška v ČR prodávat ve svých provozovnách burger bez masa Burger King. Oznámili to zástupci firmy na tiskové konferenci. Firma výrobek nechce označovat jako vegetariánský, protože ho připravuje na stejném grilu jako hovězí maso. Zvyšující se prodeje hlásí v ČR Nestlé se svým Garden Gourmet. Letos už pak se zařazením vegetariánského burgeru přišel řetězec Burrrito Loco, menší prodejci bez nadnárodní podpory pak již burgery, kde jsou náhražky masa, nabízejí delší dobu.
Burger King, který v ČR provozuje společně s KFC a Starbucks společnost Amrest, přichází na trh s novinkou pod názvem Rebel Whopper. Kromě ČR ji zařadí v dalších 24 evropských státech, v Česku má téměř 30 poboček. Náhrada masa je ze sóji, pšenice, cibule a olejů. "Značka se stane největším řetězcem restaurací v Evropě, který do své nabídky zařadil burger s masem čistě rostlinného původu. Úspěšné uvedení Impossible Whopperu v USA a Rebel Whopperu ve Švédsku přineslo nadšenou zpětnou vazbu a potvrdilo, že alternativní Whopper oslovuje jak stávající zákazníky Burger Kingu, tak zákazníky nové," uvedla firma. V současnosti bude v nabídce jenom Rebel Whopper, z provozních důvodů až v dalších měsících si budou moci zákazníci objednat i další burgery, kde není maso. Bude pak za stejnou cenu jako masová alternativa. Do ČR se zatím novinka vozí ze Švédska, kde také byla v Evropě poprvé uvedená na trh.
KFC například ve Velké Británii nabídlo v létě veganský sendvič, tamní burger bez masa nazvali jeho tvůrci The Imposter. V tradičním kořeněném obalu je místo kuřecího řízku náhražka masa s názvem Quorn. Nárůsty prodejů vegetariánského sortimentu hlásí také Nestlé, které letos přišlo na český trh se svými produkty Garden Gourmet vyráběnými v Krupce. "Díky marketingové podpoře a vybudované správné distribuci na základě spolupráce s řetězci jsme dosáhli více než devíti procent podílu na trhu vegetariánských alternativ jídel. Našim cílem je i nadále podporovat růst celé kategorie a přinášet širokou nabídku těchto výrobků. Po osmi měsících se nám daří zvyšovat prodeje, a to nejen díky rozšiřování distribuce, ale i rotace výrobků Garden Gourmet," řekl tiskový mluvčí Nestlé ČR Robert Kičina. AmRest v ČR loni meziročně zvýšil tržby o zhruba 610 mil. Kč na 3,7 miliardy korun. Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald ́s loni v ČR vzrostly o 12,2 procenta. Za hamburgery, hranolky a další potraviny loni zákazníci v tuzemských 99 restauracích utratili 5,81 miliardy korun.*