Podle lihovarníků je regulace reklamy populistická, problémové neosloví

Unie výrobců a dovozců lihovin ČR odmítá návrh ministerstva zdravotnictví, aby reklama na alkohol nezobrazovala živé bytosti. Podle unie jde o populistický krok, který problémové skupiny pijáků neosloví. Uvedl to výkonný ředitel unie Vladimír Darebník.

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch uvedl, že resort regulaci reklamy na alkohol připravuje a chce ji omezit také časově. "Reklama by neměla vzbuzovat dojem, že alkohol je 'dobrý kamarád', což se stále ještě děje," uvedl v úterý ministr Vojtěch. Zvažuje také podání podnětů k orgánům, které reklamu regulují.
"Domníváme se, že jde o populistický a zcela nepromyšlený krok," uvedl Darebník. Podle něj by šlo o zásah do svobody podnikání. Časové omezení reklamy pak podle něj nemá žádný smysl. "Pokud se podíváme na spotřebu alkoholu u mladých lidí a mladistvých, kvůli kterým je toto opatření navrhováno, ta se v poslední době rapidně snižuje. A ať už v souvislosti s preventivními akcemi organizovanými různými neziskovými organizacemi a podporovanými i výrobci lihovin nebo v souvislosti se změnou společenského klimatu a přechodem mladistvých na jiné formy zábavy," sdělil ředitel.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down