Skupina Bohemia Sekt loni prodala přes 29 milionů lahví sektů, šumivých nápojů a vín, stejně jako v roce 2018. Prodej sektů a šumivých nápojů na českém trhu zůstal na předloňské úrovni téměř 18 milionů lahví, prodej vín se meziročně zvýšil o dvě procenta téměř na 11 milionů lahví, řekl ředitel největšího výrobce sektů a vín v ČR Ondřej Beránek.
Společnost předpokládala, že za rok 2019 prodá o několik procent méně sektů vzhledem k tomu, že obchodní řetězce se předloni předzásobily a sekty nakoupené v roce 2018 prodávaly až loni. "Uplynulé dva roky hodnotíme jako velmi úspěšné, a to jak z hlediska prodejů, tak i naplňování dlouhodobé strategie firmy. V obou letech jsme překročili hranici 29 milionů prodaných lahví a zároveň rostly vyšší kategorie vín, tedy jakostních a přívlastkových," uvedl ředitel.
Z 18 milionů prodaných lahví sektů a šumivých nápojů, v jejichž případě skupina drží zhruba 70 procent na trhu v ČR, bylo přes sedm milionů lahví Bohemia Sekt demi sec (polosuchý), zhruba stejně jako v roce 2018. Jde o dlouhodobě nejprodávanější šumivé víno v ČR. "K úspěchu celé kategorie přispěl také dlouhodobě rostoucí zájem o nealkoholické sekty. Jejich roční prodeje přesáhly hranici 600 000 lahví," uvedl Beránek. Významný nárůst zaznamenala také značka Prosecco Mionetto, kterou skupina na českém trhu distribuuje. Meziročně se prodej zvedl o 21 procent.
Tichých vín značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Vinařství Pavlov, Chateau Bzenec a dalších prodala společnost Bohemia Sekt téměř 11 milionů lahví, meziročně o dvě procenta více. Habánské sklepy zůstaly podle firmy nejprodávanější značkou tichých vín v českém maloobchodě.*