S tím, jak se po celé Evropě otevírají bary a hospody, čeká na konzumenty až milion předplacených piv. Pivovary od globálního gigantu Anheuser-Busch InBev až po domácí minipivovary totiž přišly v době koronavirové pandemie s obchodními schématy, v nichž si zákazník koupí nápoj dopředu, aby podpořil v nesnázích svůj oblíbený podnik. S nynějším otevřením provozoven proto teď na mnoho předplatitelů čeká zlatavý mok, za nějž už nebudou muset zaplatit, napsala agentura Reuters.
V rámci první kampaně s názvem Café Courage prodala pivovarnická skupina AB InBev v Belgii předstihu přes 200 000 piv Stella Artois, Jupiler a dalších značek. Podobné akce následně rozjela ve 20 dalších zemích v Evropě i jinde po světě. Vybrala při nich na hospody, restaurace a bary přes šest milionů dolarů (141 milionů korun). Světová dvojka Heineken vyčíslila množství piv prodaných přes poukázková schémata na 270 000.
V Dánsku, které otevřelo bary 18. května, jsou mezi těmi, kdo budou nyní za svou dřívější štědrost odměněni již dříve zaplaceným pivem, přátelé Arendse Rohlandová a Thomas Höffner Lövgren. Dánský pivovar Carlsberg nabízí ležák těm zákazníkům, kteří si předtím koupili láhvové či plechovkové pivo v rámci akce Adoptuj sud. Její základní myšlenkou bylo nalákat konzumenty do barů v naději, že tam poté vypijí více piv, než si původně koupili v obchodě.
Oba ze zmíněné dvojice vypadají na to, že přesně to mají v úmyslu udělat. "Jen vzácně si dám jenom jedno pivo," řekla Rohlandová poté, co si objednala předplacené pivo v baru Carl's Öl & Spisehus na předměstí Kodaně.
Milovníci piva v dalších zemích jsou na tom podobně. Jako poslední zatím v úterý otevřela gastronomické podniky Francie, Nizozemsko o den dříve. Očekává se, že Irsko a Belgie tak učiní později tento měsíc, zatímco Británie v červenci.*