Největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev klesl ve třetím čtvrtletí čistý zisk téměř o dvě třetiny na více než jednu miliardu USD (23,4 miliardy Kč), přestože prodej piva se zvýšil. Za poklesem zisku jsou vyšší náklady způsobené přesunem konzumace z restaurací a hospod do domácností, uvedla firma.
Provozní zisk se snížil o osm procent na téměř 4,9 miliardy USD. Prodej piva se díky poptávce ve Spojených státech a Brazílii zvýšil o 2,6 procenta, celkový objem prodeje piva a nealkoholických nápojů pak vzrostl o 1,9 procenta, zatímco ve druhém čtvrtletí o 17 procent klesl. Výnosy po očištění o kurzové výkyvy stouply o čtyři procenta.
Vyšší byly i náklady, protože firma potřebovala více obalů. AB InBev dodával více piva do obchodů, kde se pivo prodává převážně v jednorázových plechovkách a lahvích. Restaurace a bary naopak používají levnější sudy a vratné skleněné lahve.
Firma neposkytla přesnější výhled na celý rok. Očekává však, že druhá polovina roku bude lepší než ta první, navzdory nejistotě způsobené pandemií. Firma také kvůli nejistému vývoji na trhu zrušila výplatu prozatímní dividendy, uvedla agentura Reuters.
Skupina Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roce 2016 skupina koupila zhruba za 100 miliard dolarů svého největšího rivala SABMiller.
Mezi značky společnosti Anheuser-Busch InBev patří například Budweiser, Corona či Stella Artois. AB InBev působí i v České republice, kde vlastní českobudějovický pivovar Samson.*
This is worth it to read for everyone. Thank you for sharing good ideas to all your readers and continue inspiring us!
Corporate Law