Největší světové pivovary se po zmírnění pandemických opatření rozhodly, že budou zákazníky vybízet, aby vyzkoušeli nové ležáky s nulovým obsahem alkoholu. Poté, co jim podíl na trhu snížila řemeslná piva a nápoje nazývané hard seltzer, tedy alkoholické perlivé vody, největší pivovary jako Anheuser-Busch InBev a Heineken sázejí na novou generaci nealkoholických piv a doufají, že jim tato piva pomohou získat zpět ztracené pozice za využití trendů zdravého životního stylu, píše agentura Reuters.
Pandemie zrušila pracovní obědy, vyprázdnila sportovní zařízení a způsobila, že nikdo se nemusel vracet autem z večírku nebo baru. Pivovary tak přišly o hlavní místa prodeje nápojů s nulovým obsahem alkoholu. Podle výzkumné společnosti Euromonitor International celosvětový prodej nealkoholického piva loni klesl o 4,6 procenta na 11,6 miliardy USD (248,7 miliardy Kč), když v předchozích čtyřech letech rostl v průměru o devět procent ročně. Ukončení omezení v USA a Evropě pivovarům přináší možnosti, jak přimět zákazníky k vyzkoušení nových verzí jejich nejprodávanějších značek, ale s nulovým obsahem alkoholu. Podle nich to bude zásadní pro zvýšení prodeje. "Hlavní překážkou pro spotřebitele je očekávání, že nepředpokládají, že to bude mít dobrou chuť," uvedl viceprezident pro marketing značky Heineken v USA Borja Manso-Salinas. Dříve se mnoho piv bez alkoholu vařilo, aby se odpařil alkohol, což kazilo chuť. Nyní pivovary často používají vakuovou komoru, takže alkohol vyprchá při nižší teplotě, a někdy se snaží zpětně přimíchat uniklé estery, které jsou zásadní pro chuť. Heineken, který je druhým největším pivovarem na světě, v roce 2019 uvedl na trhu v USA pivo Heineken 0.0 a plánoval v loňském roce distribuci deseti milionů plechovek zdarma. Kvůli pandemii se mu jich však podařilo distribuovat méně než polovinu. Pivovar však věří, že se letos situace zlepší a bude v ochutnávkách zdarma pokračovat.*