Zemědělský svaz ČR chce pomoci zemědělcům v prodeji zboží ze dvora. Spustil webové stránky Najdi svého zemědělce, kde je zatím přes 400 prodejen, další budou průběžně přibývat. Uvedl to včera na setkání s novináři na agrosalonu Země živitelka předseda svazu Martin Pýcha.
Podle představitelů svazu nemá jít jenom o mapku s lokálními prodejci, ale firmy tam mají mít možnost vlastní propagace. "Musíme dát lidem příběh o té potravině. To lidi motivuje, aby za lokální a farmářské potraviny zaplatili vyšší cenu," uvedl Pýcha. Dodal, že se v současné době zemědělství bez marketingu dělat nedá, nebo alespoň ne ekonomicky úspěšně. Do budoucna, pokud o to bude zájem, přemýšlí svaz i o spuštění internetového obchodu. "Doufáme, že si na to lidi postupně zvyknou, že tam budou chodit a postupně to vyhledávat," doplnil předseda. Podle svazu je stále aktuální problém dodávání lokálních potravin do nadnárodních řetězců, některé podle zemědělců dělají jenom "marketingové bubliny", ale ve skutečnosti moc lokálních produktů nenabízejí. Jako kladné příklady uvádí svaz regionální spotřební družstva, jako je Coop nebo Jednota, ale také řetězce Globus či Billa.*