České pivo je nad průměrem v hodnocení žebříčku Brewers of Europe. Získalo 80,5 bodu, průměr zkoumaných evropských států je 74,1. Předčilo tak v oblíbenosti víno, což není v Evropě obvyklé, průměrné skóre vína v Evropě činí 75,8, v ČR pak má skóre 79,9. Informoval o tom Český svaz pivovarů a sladoven. Žebříček vychází z oblíbenosti daného nápoje obyvateli jednotlivých států. V průzkumu, který pro evropské nápojáře připravila společnost RepTrak, odpovídalo v ČR letos na jaře 720 lidí.
"K vysokému hodnocení českého piva v žebříčku Brewers of Europe pomohlo pozitivní emoční vnímání napříč celou domácí společností a také dlouhá kulturní tradice. Pivo jednoznačně bodovalo jako společník pro rozmanitou příležitost nebo jídlo. S tím, že je určeno pro dobré pro chvíle s přáteli, souhlasí přes 89 procent dotazovaných," uvedl svaz. Naopak horší hodnocení mělo u vnímání jako zdravého nápoje a že pití s mírou nemusí působit na přibírání kilogramů. Lépe hodnotí pivo muži než ženy.
"Samostatným kritériem se v průzkumu Brewers of Europe stal celý sektor pivovarnictví, který současně dosáhl na nejvyšší míru hodnocení. Pivovary ztrácely body pouze u dotazovaných, kteří mají s jejich produktem malou nebo žádnou zkušenost. Jejich slabší stránkou byl podle analýzy vliv na životní prostředí (78,9 procenta)," doplnil svaz.
Podle jeho ředitelky Martiny Ferencové je české pivovarnictví sektor s výrazným ekonomickým přínosem pro stát. "Ročně na daních odvádí okolo 30 miliard korun a vytváří pracovní příležitosti pro zhruba 65 tisíc lidí. Vedle toho samozřejmě zaujímá neodmyslitelnou pozici v kultuře našeho národa. Je tedy víc než logické, že od něj lidé očekávají stejně vysoké cíle i v přínosech společenských," uzavřela.*