Češi za svatomartinské hody, podle oslovených prodejců utrácejí rok od roku více. Kromě toho, že si sváteční menu dopřávají v restauracích, hostinu si připravují také doma. Nenakupují přitom jen tradiční husu a víno, do košíků vkládají i paštiky, sýry nebo řemeslná podzimní piva.
Zákazníci on-line supermarketu Košík.cz loni za svatomartinský nákup zaplatili kolem 1600 korun. Letos podle marketingového ředitele e-shopu Jana Škrabánka kupují výrazně více delikates, průměrná suma, kterou tedy v souvislosti se svátkem svatého Martina utratí, přesáhne podle něj 2000 korun.
V rámci vlastní značky Authentic Košík podle Škrabánka připravila ke svatomartinským oslavám několik novinek. Prodává husu o hmotnosti zhruba 3,3 kilogramu z české farmy paní Pospíšilové, dva druhy znojemského zelí, nechybí karlovarský a houskový knedlík. "A jako milé překvapení jsme vzkřísili tradiční znojemské okurky, tedy skutečně pěstované a nakládané na jižní Moravě," uvedl Škrabánek. Doplnil, že roste zájem také o zmrzlinové speciály, za které Češi nemají problém utratit i několik stovek korun. V nabídce Košík má zmrzlinu punčovou, švestku se skořicí, dýňovou a perníčkovou.*