Jak Češi pořizují velké rodinné nákupy a kvůli jakým akcím jsou ochotní změnit svoji nákupní trasu. To zjišťoval průzkum Kupi.cz, portálu, který hlídá ceny v supermarketech, mezi 1356 respondenty.
Nejčastěji Češi kvůli zajímavé akci obětují třicet minut času navíc, tuto možnost označilo 42 % respondentů. Maximálně deset minut času je ochotna obětovat třetina zákazníků a více než půl hodiny cestuje za akcí pětina lidí.
Nejvíce, a to plné dvě třetiny zákazníků (68 %) jsou ochotny si zajet do vzdálenějšího obchodu kvůli výhodné ceně mléčných výrobků a másla. Při nákupu masa, ryb a uzenin tak uvažuje 52 % respondentů, u ovoce a zeleniny 45 %. „Pouze devět procent zákazníků uvedlo, že je ani sebevýhodnější akce nepřiměje zajet do vzdálenějšího obchodu nebo někam, kde běžně nenakupují,“ komentuje průzkum Martin Kadlčík z Kupi.cz.
Cestování na velký rodinný nákup do supermarketu zabere většině lidí maximálně půl hodiny, přičemž 38 % respondentů preferuje obchod, který se nachází nejblíže jejich bydliště či zaměstnání a 39 % si raději zajede do supermarketu, který jim více vyhovuje. Pouze 2,5 % respondentů uvedlo, že pro velké nákupy supermarkety nevyhledávají.
Kolik obchodů Češi navštíví během obvyklého velkého nákupu? Necelá polovina účastníků průzkumu (45 %) se shodla, že navštíví dva supermarkety, o něco menší skupině stačí jeden (43 %). Pouze 12 % kvůli nákupu zamíří do tří a více obchodů.
Na objednávání potravin on-line a dovoz domů si Češi zatím nezvykli. On-line pořizuje velké nákupy pouze půl procenta respondentů průzkumu Kupi.cz. Osmdesát procent nakupujících vyrazí na velký nákup autem, 9 % volí hromadnou dopravu a 8 % chodí pěšky nebo si na nákup zajede na kole.*