Analýza: V akčních letácích meziročně nejvíce vzrostla cena brambor, o 55 procent

V akčních letácích podle analýzy společnosti Česká distribuční v lednu ze základních potravin meziročně nejvíce vzrostla cena brambor, a to o 55 procent na zhruba 13 korun za kilogram. Naopak litr polotučného mléka v akci zlevnil ve srovnání s loňským lednem o 21 procent na 13,2 koruny. Akční ceny se za rok zvedly průměrně o 17 procent. Analýzu provedla firma Česká distribuční, dceřiná společnost Vltava Labe Media, která je největším distributorem akčních letáků v České republice.
Kromě brambor si výrazněji letos v lednu lidé připlatili za jablka, která zdražila průměrně o 36 procent na přibližně 31 korun za kilogram. Dražší je také kilogramové balení krystalového cukru, meziročně cena v akčních letácích vzrostla o 35 procent na 13,4 koruny.
Akční ceny v letácích ve srovnání se spotřebitelskými cenami v indexu Českého statistického úřadu byly v prvním měsíci letošního roku průměrně o 21 procent nižší. Podobné to bylo loni, kdy byly menší o 22 procent. "Průměrná sleva 13 vybraných potravin byla letos 30 procent, což je pouze o jeden procentní bod méně než loni. Je vidět, že i v době, kdy se hovoří o prudkém zdražování, se obchodníci zákazníkům snaží vycházet vstříc a nabízí jim příležitost ušetřit," uvedl ředitel společnosti Česká distribuční Petr Sikora.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down