Areál bývalého pivovaru v Ústí nad Labem se nedaří prodat

Pivovarnické společnosti Heineken ČR se zatím nedaří prodat areál bývalého pivovaru v Ústí nad Labem. Firma výrobu v objektech ve čtvrti Krásné Březno ukončila v roce 2011. Mluvčí Heinekenu Jiří Hauptmann řekl, že situace ohledně prodeje někdejšího sídla značky Zlatopramen se nezměnila. Podrobnosti k ceně ani nákladům na správu neuvedl.

Objekt je na seznamu významných industriálních staveb Ústeckého kraje. Na začátku 20. století se v Krásném Březně vařilo 16 značek a výstav byl asi 100 000 hektolitrů piva. V roce 2001 činil výstav 270 000 hektolitrů. V roce 2008 přešel pivovar do rukou koncernu Heineken, který výrobu později přestěhoval.
Ústečtí radní už dříve nabídku na koupi areálu odmítli. Celý areál je nyní v prodeji přes realitní kancelář a s případnými zájemci projednávají nabídku individuálně, uvedl Hauptmann.
Společnost má nedaleko Ústí ve Velkém Březně ještě jeden pivovar, kde se vaří značka Březňák. V historickém objektu skončil závěrem roku provoz lahvové stáčecí linky. Z 60 zaměstnanců jich zůstalo 40. Do pivovaru se v minulých třech letech investovalo více než 142 milionů korun. V letošním roce se zaměří například na bezpečnost práce zaměstnanců, renovaci mladinového kotle a chladiče mladiny, řekl Hauptmann.
Heineken je největším prodejcem piva na západoevropském trhu a třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. Na českém trhu Heineken vlastní vedle Velkého Března ještě Starobrno a Královský pivovar Krušovice.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down