Asahi investuje do svého slovenského pivovaru 4,4 milionu eur

Společnost Plzeňský Prazdroj Slovensko z japonské skupiny Asahi investuje 4,4 milionu eur (113 milionů korun) do rozšíření výroby a do modernizace svého pivovaru na východním Slovensku, ve kterém kromě slovenských značek piv vaří také ochucené varianty české značky nealkoholického piva Birell. Uvedl to generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Zhruba polovinu z ohlášené investice v pivovaru Šariš společnost vynaloží na novou linku na plnění piva do plechovek. Její kapacita stoupne o třetinu, tedy o 22 000 hektolitrů měsíčně.
Nová linka bude instalována začátkem příštího roku a v plném provozu bude na konci února 2019. Vyrobené pivo bude určeno pro slovenský a maďarský trh. Podle Liversageho zájem spotřebitelů o pivo v plechovkách je na Slovensku z hlediska podílu prodeje vyšší než v České republice.
Plzeňský Prazdroj Slovensko, který je dvojkou na slovenském trhu s pivem, loni zvýšil prodej piva v zemi pod Tatrami o téměř pět procent na více než 1,5 milionu hektolitrů. Většinu z tohoto objemu tvořily české značky koncernu. Ve svém slovenském pivovaru kromě piva Birell skupina vaří slovenské značky Šariš, Topvar a Smädný Mních.
Do skupiny Asahi patří také největší výrobce piva v Česku Plzeňský Prazdroj, který letos v červenci ohlásil investici 580 milionů korun do stavby linky na plnění plechovek v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kromě toho vynaložil 280 milionů korun do rozšíření výroby piva Pilsner Urquell.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down