Skupina Bohemia Sekt loni prodala 28,5 milionu lahví sektů, šumivých nápojů, tichých vín a lihovin, meziročně o tři procenta více. Společnost zvýšila prodej sektů a šumivých nápojů na českém trhu téměř o osm procent na více než 15 milionů lahví. Uvedl to ředitel největšího výrobce sektů a vín v ČR Ondřej Beránek.
Skupina, která si dlouhodobě drží na trhu šumivých vín podíl kolem 70 procent, nabízí pod značkou Bohemia Sekt 17 typů šumivých vín. Největší podíl na celoročních prodejích značky, 60 procent, má Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanějším sekt v ČR. Následují varianty brut, rosé a řada prémiových sektů Bohemia Sekt Prestige. Trvale roste také spotřeba nealkoholického Bohemia Sektu.
Skupině se loni dařilo také v kategorii tichých vín, jichž uplatnila na trhu téměř jedenáct milionů lahví, což představuje meziroční nárůst téměř o tři procenta. Nejúspěšnější byla značka Habánské sklepy, která posílila oproti roku 2015 o devět procent. Do skupiny patří ještě vinařství Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov.
Podle Beránka se dlouhodobě daří posilovat prodeje moravských jakostních i přívlastkových vín. A právě tímto směrem se hodlají ubírat. Důležité je zajistit si dostatek moravských hroznů, aby byli schopni lépe reagovat na stále rostoucí poptávku po kvalitních tuzemských vínech. Skupina má 480 hektarů vlastních vinic, které trvale rozšiřuje, do roku 2020 chce zpracovávat hrozny z vlastních 600 hektarů.
Zbývající podíl loňských prodejů zajistila kategorie lihovin, jejichž značky Pražská vodka, Nordic Ice a Dynybyl podnik v říjnu prodal skupině Stock Spirits Group. Dlouhodobě se chtějí zcela soustředit na sekty a moravská vína, dodal Beránek.*