03.03.2014 | 12:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Břeclavský pivovar začal znovu vařit pivo pod značkou Podlužan

Zámecký pivovar Břeclav začal znovu vařit pivo pod značkou Podlužan, s kterou byl po dlouhá léta spojený. Známku koupil od podnikatele Zdeňka Balgy, který ji držel od roku 2008. Značka doplní už zavedené názvy piv Delegát a Kanec. Zástupci pivovaru to dnes uvedli na tiskové konferenci.

"Chtěli jsme uvařit pivo, které doplní naše současné portfolio," uvedl člen správní rady pivovaru Jan Svoboda. Značku Podlužan firma získala po ročním vyjednávání. Nové pivo půjde do hospod i prodejní sítě ENAPO v regionu. "Byli bychom rádi, kdyby se pivo Podlužan vrátilo i na Slovensko," doplnil Svoboda.
První várku jedenáctky Podlužanu bude pivovar stáčet tento týden do sudů. "Rozhodli jsme se pivo Podlužan dělat o něco hořčejší než je náš Kanec," uvedl sládek pivovaru Václav Dítě.
Podle něj firma letos rozšířila kapacitu pivovaru na 45 000 hektolitrů. Loni vyrobila za osm měsíců 15 000 hektolitrů, letos je chce zdvojnásobit. Plánuje také tři speciály.
Podle zástupců pivovaru není budování pozice na trhu jednoduché. "Na trhu jsme nebyli několik let, restaurace jsou smluvně podvázané," uvedla mluvčí pivovaru Jana Kiliánová.
Pivovar spustil po několikaleté pauze výrobu piva loni v květnu. Z kvarteta jihomoravských průmyslových pivovarů je zatím nejmenší. Nový břeclavský pivovar vznikl na místě bývalého provozu, který skončil v roce 1996. Čtyři roky předtím vyrobil rekordních 225 000 hektolitrů piva. Třetinu své produkce pivovar vyvážel na Slovensko. Vaz podniku zlomily zejména vysoké dovozní sazby, které zavedlo Slovensko po rozdělení společného státu. Od roku 1996 pivovar chátral.
Změna nastala s příchodem investora, který do oprav budov, nákupu technologií a souvisejících prací investoval zatím kolem 80 milionů korun.
Nové pivo uvádí na trh i Starobrno ze skupiny Heineken. Pivovar dnes začal do lahví stáčet extra chmelený ležák s názvem Drak. Pivo se bude prodávat i v sudech. "Receptura je vítězem loňského hlasování ve více než dvou stovkách hospod a restaurací," uvedl sládek pivovaru Milan Schramm. Podle něj prémiový ležák v nabídce pivovaru dosud chyběl.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down