Budějovický Budvar loni prodal 1,6 milionu hektolitrů piva, nejvíce ve své stodvacetileté historii. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. Budvaru se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Export se zvýšil o 10,5 procenta na 900 000 hektolitrů piva. Tržby národního podniku v roce 2015 meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy korun. Pivovar už proto musí nezbytně investovat do rozšíření logistických a výrobních kapacit. Uvedl to mluvčí pivovaru Petr Samec.
Pivovar Budějovický Budvar podle Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.
Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů, řekl Samec.
V nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, prodal Budvar historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhl dvouciferného růstu na trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podniku se podařilo vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru, informoval Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině.
Podle Samce jsou vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. Součástí rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých deset let.*