Budějovický Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitru piva, což je nejvíce v historii podniku. Za 11 let zvýšil pivovar výstav o 40 procent. Meziročně výstav vzrostl o 0,8 procenta. Informoval o tom dnes mluvčí Budvaru Petr Samec. Loňský prodej piva mohl být podle něj ještě vyšší, ale pivovar již v roce 2015 dosáhl horní hranice svých výrobních i logistických kapacit.
Budvar, který vlastní stát, letos investuje 750 milionů korun. Auditované obchodní a hospodářské výsledky zveřejní podnik v létě. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budvar podílel podle předběžných odhadů více než 20 procenty. "Náš nejdůležitější produkt je světlý ležák Budweiser Budvar, podílí se na prodaném objemu piva téměř 60 procenty," řekl Samec. Nárůst výroby je dlouhodobým trendem: v roce 2006 byl výstav pivovaru 1,15 milionu hektolitru, od té doby se objem zvýšil o 40 procent. "Výsledky mohly být ještě lepší, ale pivovar je již od roku 2015 na horní hranici výrobních a logistických kapacit. Především v hlavní sezóně jsme dokonce bohužel museli v řadě případů odmítat objednávky našich zákazníků," řekl Petr Žáček pověřený řízením Budvaru. Další zvýšení prodeje piva bude možné až poté, co pivovar dokončí investice za dvě miliardy korun plánované do roku 2020. Rozšíří se logistika a zvýší výrobní kapacity, aby výstav pivovaru dosáhl ročního objemu dvou milionů hektolitrů. Letos pivovar investuje 750 milionů korun.*