Padesátka čajoven po celé ČR otevírá ode dneška výdejová okénka. Chtějí vybídnout lidi k návštěvě a pomoci provozům, které mají existenční potíže. Organizátoři chtějí v kampani Rize z krize oslovit nejenom pravidelné návštěvníky čajoven, ale i širokou veřejnost, aby čajovny lidé podpořili koupí kelímku tureckého čaje Rize s sebou u výdejního okénka. Uvedli to v tiskové zprávě.
"Čaj z regionu Rize jsme vybrali pro jeho snadnou přípravu, příznivou cenu, přístupný chuťový profil a působivé euforizující účinky. Pro nepravidelné konzumenty čaje může být zajímavou alternativou ke kávě," uvedl za organizátory Jiří Boháč.
Mapa zapojených provozoven je na webu. Podle organizátorů je v ČR s více než 200 čajovnami celosvětově na první příčce v počtu čajoven na jednoho obyvatele. Po roce koronavirové pandemie mají podniky potíže. Některé podle organizátorů už nadobro zavřely, jiné se snaží přežít s otevřeným okénkem nebo s provozem e-shopu.
"Naše finanční rezerva se bohužel tenčí a pravděpodobně ji do měsíce vyčerpáme. Nevíme ani, jak to bude s další vlnou kompenzací. Pokud nedokážeme splnit podmínky, budeme muset propustit zaměstnance, nebo začít podnik dotovat z našich osobních rezerv, a tím se vystavit soukromé finanční nouzi," popisují majitelé českobudějovické Čajírny & Kafírny Martin Kindl a Jan Písečka. Kampaň potrvá do konce března, kdy je období první čajové sklizně.*