21.08.2015 | 01:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Červenec si z hlediska tržeb pochvalují pivovary i prodejci limonád

Letošní červenec byl z hlediska tržeb jedním z nejlepších měsíců pro výrobce piva i pro výrobce limonád. Extrémně vysoké teploty u většiny firem zvýšily výtoč, některé pivovary mluví o nejlepším měsíci za posledních pět let.
Tak tomu bylo například u Plzeňského Prazdroje. V horkých dnech dávají lidé přednost méně alkoholickým desítkám nebo nealkoholickému pivu. Ležáky si dopřejí až později po západu slunce, řekl za Prazdroj sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek. Podle něj se stejně úspěšně vyvíjí i srpen.

Dobře se vedlo i pivovaru Staropramen, u něj šlo o druhý nejúspěšnější měsíc v celé historii firmy. Při meziročním srovnání se mu tržby zvýšily o více než dvacet procent. Pivovar prodával hlavně desítky, nealka, sladové limonády, pivní mixy a cidery. Lidé více kupovali jak balená piva domů, tak více spotřebovávali i mimo domov, uvedl za pivovar Pavel Barvík, podle nějž trend velkých nákupů pokračoval i v prvních srpnových dnech. Nyní s příchodem chladnějšího počasí lze očekávat návrat ke standardním prodejům tohoto období, dodal Barvík.

Pivovary Heineken konkrétní obraty nezveřejnily, podle vyjádření mluvčího Jiřího Hauptmanna ale extrémní teploty, jaké v Česku panovaly, prodejům nepomáhají. Podle mluvčí pivovarů Lobkowitz Renaty Melíškové prospívá pití piva spíše venkovní teplota okolo 25 °C.
Radují se i prodejci limonád. Například kolínská sodovkárna Koli prodala v červenci 8000 sudů malinovky. Prodeje sudů jí meziročně vzrostly o 30 procent. Za celou firmu jsou podle ředitele sodovkárny Pavla Vavrušky meziroční prodeje i v srpnu o 24 procent vyšší. Kromě trvalého zájmu o malinovku se daří také dalším příchutím jako například oranž, grep, bílý hrozen, u kterého vzrostl meziroční zájem dokonce o 150 procent, tvrdí Vavruška.
Společnost PepsiCo mluví o meziročních dvouciferných nárůstech u balených pramenitých a sycených nealkoholických nápojů. U sycených nápojů šlo oproti loňské letní sezóně také o zvýšení v řádech desítek procent, řekla marketingová manažerka společnosti Marie Baričičová. O podobném nárůstu mluví i Karlovarské minerální vody a společnost Kofola.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down