Čeští spotřebitelé jsou v otázce důvěry ve značku poměrně stálí. Nebylo tedy moc velkým překvapením, že u většiny kategorií pátého ročníku marketingového programu Důvěryhodné značky nedošlo k výraznější obměně vítězů, prvenství jich letos z celkového počtu obhájilo 48. I letos se přitom potvrdilo, že Češi dávají často přednost tradičním českým značkám. Informoval o tom Lukáš Matějka z pořádající společnosti ATOZ na setkání s novináři.
Mezi tradičně vítězící značky patří dlouhodobě Pilsner Urquell, Orion, Božkov, Kofola, Opavia či Templářské sklepy. Z balených vod to je Magnesia a z privátních značek Globus.
Matějka připomněl, že do jedné z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedené agenturou Nielsen, se ve druhé polovině září zapojilo 4000 respondentů. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili přes 600 značek v 65 skupinách. Proti minulému roku došlo k lehkému nárůstu počtu kategorií, což umožnilo nástup nových hráčů. Vedle už tradičních kategorií (například balených vod, sušenek a opatek, masa a uzenin, piva a pivních nápojů, privátních značek a řady dalších) měli spotřebitelé poprvé možnost hodnotit značky i v kategoriích, jako jsou například kavárny. Nově došlo také k rozšíření kategorií z lékárenského odvětví, kde byly poprvé porovnávány například značky přípravků proti alergii nebo veterinárních přípravků. Respondenti i tentokrát vybírali v jednotlivých kategoriích maximálně z deseti nejsilnějších značek v prodejích, což byl současně hlavní parametr pro zařazení značky do průzkumu.