11.06.2014 | 03:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Češi hledají úspory v prodejních akcích

Aktuální cenové akce si před nákupem v supermarketu kontrolují téměř tři čtvrtiny Čechů. Na kvalitě lidé zásadně nešetří u masa a mléčných výrobků, naopak nejméně řeší kvalitu u alkoholu, nealko nápojů a sladkostí. Vyplývá to z průzkumu mezi 4000 respondenty Kupi.cz portálu, který mapuje ceny v supermarketech.

Průzkum ukázal, že nákupy v supermarketových akcích jsou nejčastějším způsobem, jak ušetřit na rodinném rozpočtu. V posledním měsíci je aspoň jednou využilo 94 procent lidí. Následovaly slevy v rámci věrnostních programů (30 procent), nákupy na slevových serverech (26 procent) a výprodeje zboží s ohroženou trvanlivostí (21 procent). Pouze 15 procent odpovídajících ušetřilo v posledním měsíci tak, že si odepřeli nákup nějakého zboží. Zhruba stejný podíl zákazníků využil slevový kód.

I když čeští zákazníci cenové akce milují, více než polovina z nich není kvůli nim ochotná změnit svoji obvyklou nákupní trasu. Jen třetina zákazníků se kvůli opravdu výhodné ceně vydá do jiného obchodu nebo dál, než je zvyklá. Hodinu času navíc je kvůli extra zajímavé akci ochotná obětovat jen desetina zákazníků, uvedl Martin Kadlčík z Kupi.cz.
Průzkum dále zjišťoval, u kterých položek zákazníci zásadně nešetří na kvalitě. Na prvním místě se umístilo maso, u kterého není ochotno dělat kompromisy 59 procent lidí. Následují mléčné výrobky se 49 procenty a ovoce a zelenina se 45 procenty. Nejméně zákazníci řeší kvalitu u alkoholu, nealko nápojů a sladkostí, je to méně než desetina lidí.

Kupi.cz je služba, která umožňuje on-line vyhledávání v aktuálních akcích supermarketů, hypermarketů či drogerií. Od letošního února patří pod Seznam.cz.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down