17.04.2014 | 03:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Čeští květináři mají pro své výpěstky novou marketingovou značku

Tuzemští květináři mají novou marketingovou značku, kterou začali označovat své výpěstky. Jedná se o obdobu potravinářské Klasy či Regionální potraviny. Květiny vypěstované českými pěstiteli v České republice mohou zákazníci nově identifikovat podle loga s označením Česká květina. Uvedl to předseda Svazu květinářů a floristů Jiří Horák. Logo zatím používá osm pěstitelských firem, zhruba stejné množství o něj má zažádáno.

Květináři podle Horáka pochopili, že bez pořádné propagace, bez značky, bez toho, aby se nějak prezentovali, to nemůže být. Květináři v minulosti jednali s ministerstvem zemědělstvím o tom, že by i jejich výpěstky mohly využívat značku Klasa udělovanou již roky kvalitním potravinářským produktům. Jednání však skončila nezdarem. Vytvořili a začali používat vlastní označení.

Českou květinou může být označen kvalitní český výpěstek, který většinu vegetační doby byl pěstován na území České republiky českými květináři, podotkl Horák s tím, že značku zatím užívají pouze členové svazu. Z jejich prostředků je projekt financován.

Česku loni poprvé po téměř dvou desítkách let klesla produkce květin. Zatímco v roce 2012 dosáhla ve finančním vyjádření 1,944 miliardy korun, v loňském roce se meziročně snížila o více než tři procenta na 1,881 miliardy korun. Protože se oproti předchozímu roku snížil také dovoz květin, po dlouhé době klesly také celkové prodeje květin na zhruba 850 korun na osobu za rok.

Dovozy květin do země loni byly 2,5 miliardy korun, tedy o tři procenta nižší než o rok dříve. Celkově lidé v Česku v roce 2013 v obchodech nakoupili květiny za 8,5 miliardy korun včetně DPH, meziročně zhruba o 12 procent méně. Na poklesu se podílela také marže prodejců, která se snížila o třináct procent na 2,6 miliardy korun.
České květinářství na začátku 90. let minulého století téměř zlikvidovalo otevření trhu a levné dovozy. Velká zahradnictví krachovala a drobní producenti květin se tímto oborem již neuživili.

Díky rostoucí poptávce po květinách, ale také zásluhou dotací z Programu rozvoje venkova na obnovu skleníků a fóliovníků se podařilo oboru doslova vstát z popela. Na rozdíl od některých jiných zemědělských odvětví vykazuje česká květinářská produkce od druhé poloviny 90.let růst.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down