Na kultivaci české pekařiny, její obranu proti nekalým obchodním zájmům, osvětu spotřebitelské veřejnosti směrem ke snižování plýtvání potravinami, zlepšení výživy mladé generace, zodpovědnému nakupování potravin a také připomenutí faktu, že chléb je „boží dar“ a výsledek poctivé lidské práce, se chce zaměřit hnutí a názorová platforma, která zahájila svoji činnost pod názvem Naši pekaři. Uvedl to minulý týden na setkání s novináři, kde se tato platforma představila, její zástupce Leoš Bárta.
Ministr zemědělství Marian Jurečka, který převzal nad hnutím záštitu, uvítal jeho vznik. „Určitá fortelnost, řemeslo a kvalita práce českých rukou se ukazují po staletích,“ podotkl a připomněl letošní rok, který byl vyhlášen Rokem řemesel. Hnutí Naši pekaři si klade za cíl bránit zájmy spotřebitelů, především v oblasti kvality pekařských a příbuzných výrobků dostupných na českém trhu. Hodlá také aktivně přispět ke kultivaci výrobních, ale také obchodních a marketingových postupů používaných v oboru. Třetí hlavní oblastí zájmu hnutí je snaha kladně ovlivňovat veřejné mínění a nákupní aktivity spotřebitelů ve smyslu větší ekologické odpovědnosti, efektivního hospodaření s potravinami, zdravé výživy dospělých i dětí a v neposlední řadě také v oblasti respektu k tradičnímu řemeslu a českému potravinovému, gastronomickému i obecně kulturnímu bohatství. Směrem k odborné – především pekařské a potravinářské – veřejnosti připravilo hnutí Naši pekaři vlastní kodex, který musí respektovat ti, kteří se chtějí k názorové platformě buď přidat, nebo ji alespoň podporovat, například vylepením samolepky s logem Naši pekaři na své provozovny a prodejny. Podle představitelů hnutí se stačí přihlásit, není třeba žádná certifikace ani registrace.*