Do čela Budějovického Budvaru míří Petr Dvořák (41), který naposledy působil jako mezinárodní ředitel značky Pilsner Urquell ve společnosti SABMiller. Do funkce nastoupí 1. května, chce posílit pozici Budvaru na mezinárodních trzích a vrátit mu silnou pozici v České republice v prémiovém segmentu. Budějovický Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitru piva, což je nejvíce v historii podniku.
Dvořák, absolvent ekonomických studií na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, řídil marketing v Pivovarech Staropramen, pracoval jako ředitel marketingu pro střední Evropu v Anheuser-Busch - InBev a ředitel značky a marketingové komunikace v O2. V SABMilleru byl zodpovědný za strategii značky a spolupráci s klíčovými trhy. Jmenování do čela státního pivovaru, které dnes oznámilo ministerstvo zemědělství, označil za poctu a výzvu, jak posunout podnik na vyšší úroveň. "Jak se dlouho pohybuji ve světě piva, zejména v zahraničí, jsem čím dál víc přesvědčen, že české pivo je nejlepší na světě, ale nemyslím si, že je dobře, že má na mezinárodních trzích minimální podíl, čísla jsou někde pod čtvrt procenta. Budvar si zaslouží výrazně více, abychom hráli výraznou roli na top deseti dvaceti trzích," řekl Dvořák.*