Síť farmářských obchodů Sklizeno loni zvýšila meziročně tržby téměř pětkrát na 74 milionů korun. Společnost plánuje do konce roku otevřít čtyři nové prodejny v Praze a Brně. Uvedl to zakladatel Sklizeno David Kukla
Loni řetězec otevřel sedm nových obchodů, celkem jich tak má deset. Do konce letošního roku Sklizeno plánuje otevření dalších čtyř prodejen, a to franšízových i vlastních.
Sklizeno dále připravuje i projekt prvního farmářského supermarketu, otevřen by měl být na konci letošního roku. "V případě úspěšných jednání se do konce roku otevře i supermarket Sklizeno s výměrou více než 350 m2, jehož součástí bude i bistro, řeznictví a další doplňkové služby," uvedl Kukla.
V roce 2015 se chce řetězec rozšířit do menších měst a pokračovat v rozšiřování sítě v Praze a Brně. "Sklizeno zároveň díky podílu v Agrodružstvu v Miroslavi už na konci roku 2014 začne produkovat potraviny pod vlastním dohledem. V současné době jsou ve fázi vývoje a testů mléčné výrobky, následovat ale bude i masná výroba v roce 2015," dodal Kukla.
Konkurenční síť farmářských prodejen Náš grunt loni téměř zdvojnásobila své tržby na 90,5 milionu korun. Firma v roce 2013 otevřela osm nových prodejen, nyní jich tak má 27 a působí v 11 krajích České republiky.
Náš grunt počítá s tím, že letos díky pokračující expanzi i rostoucímu zájmu zákazníků zvýší tržby zhruba na 150 milionů korun. Letos se má síť farmářských prodejen rozšířit o dalších 15 poboček.*