Farmářské prodejny Náš grunt letos zvýší tržby

Síť farmářských prodejen Náš grunt by letos měla díky pokračující expanzi i rostoucímu zájmu zákazníků zvýšit tržby z loňských 90,5 milionu na zhruba 150 milionů korun. Zatímco loni bylo v Česku otevřeno osm nových obchodů Náš grunt a jejich celkový počet vzrostl na 27, tak letos se má síť farmářských prodejen rozšířit o dalších 15 poboček. Řekl to dnes spolumajitel společnosti Jiří Málek.

"Podle předběžného odhadu by se naše tržby měly letos zvýšit na zhruba 150 milionů korun. Záležet bude na tom, jak se podaří plánovaná expanze," uvedl Málek. Obrat řetězce Náš grunt se podle Málka zvyšuje od jeho založení v roce 2010 díky otevírání nových prodejen i stále rostoucím tržbám, které vykazují už fungující obchody.
Prodejny by letos měly fungovat už ve všech krajských městech. Firma má nyní v hledáčku například Brno, Liberec či Ústí nad Labem. "Pro náš koncept jsou zajímavá města s více než 20 000 obyvateli, tedy všechna krajská města a většina okresních měst, ve kterých je dostatečné množství vzdělaných zákazníků. Tyto potraviny si nekoupí úplně každý. Zákazník musí přemýšlet nad tím, co jí a co dává jíst svým dětem," podotkl Málek.
Loni prodejny Náš grunt navštívilo více než 600 000 zákazníků a letos by se jejich počet měl dál zvýšit. "Ukazuje se, že prodejny lákají další a další zákazníky. I naše první prodejna, která je stará 3,5 roku, stále vykazuje nárůst počtu zákazníků i tržeb," podotkl Málek.
Češi sice kvůli hospodářské krizi více hledí na cenu potravin, na druhou stranu podle Málka roste skupina zákazníků, pro které je důležitá především kvalita potravin. "Naše zboží není výrazně dražší než v supermarketech, takže si ho může koupit stále širší skupina lidí," míní Málek, podle kterého malým prodejnám s potravinami od lokálních výrobců nahrávají také aféry s nekvalitními potravinami zakoupenými v supermarketech.
Zvětšovat plochu farmářských prodejen síť Náš grunt neplánuje. "Chceme jít cestou menších prodejen. Do supermarketů nepůjdeme kvůli tomu, že se ztratí kontakt se zákazníkem a atmosféra prodejny. Podstatné také je, že malí dodavatelé by nebyli schopni velkou prodejnu zásobovat. Některé konkurenční koncepty, které vznikly po nás, už nemají v nabídce pouze české výrobky, ale prodávají i zboží ze zahraničí," upozornil Málek.
Zatímco první prodejna Grunt měla podle Málka zhruba 30 dodavatelů, tak nyní se jejich počet pohybuje kolem 170. Velké zastoupení mají lokální dodavatelé potravin, ovoce a zeleniny, mezi kterými jsou i rodinné firmy*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down