Francouzský potravinářský gigant Danone v prvním pololetí zvýšil čistý zisk meziročně o deset procent na 972 milionů eur (přes 25 miliard Kč). Oznámila to firma, která je největším výrobcem jogurtů na světě. Výsledky byly podpořeny únorovým převzetím marocké divize Centrale Laitiere.
Společnost se však nadále potýká se slabým prodejem v Evropě, kde je spotřebitelská poptávka pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Firma čelí rovněž stoupajícím nákladům na suroviny. Danone nyní pracuje na úsporném programu, který má během dvou let snížit náklady o 200 milionů eur. Růst tržeb klíčové divize mléčných produktů, která se na celkových příjmech společnosti podílí téměř 60 procenty, ve druhém čtvrtletí zrychlil na 2,6 procenta z 0,7 procenta v předchozích třech měsících. To podle agentury Reuters odráží první známky stabilizace poptávky v Evropě a silný růst prodeje v Rusku a Severní Americe.
Na český trh společnost Danone vstoupila v roce 1990, kdy navázala spolupráci s benešovskou mlékárnou. V tuzemsku nyní nabízí například nejprodávanější značku čerstvých mléčných výrobků Activia, jogurty Dobrá Máma či jogurtové nápoje Actimel.