Největšímu světovému výrobci balených potravin a nápojů Nestlé stouply tržby v prvním čtvrtletí o 0,5 procenta na 20,9 miliardy švýcarských franků (557,6 miliardy Kč). Švýcarskému potravinářskému gigantu pomohly vyšší ceny. Nadále se ale potýká se slabší spotřebitelskou náladou na vyspělých trzích a měnícími se spotřebitelskými zvyklostmi v Číně.
Nestlé vyrábí například tyčinku KitKat, zmrzliny Haagen-Dazs nebo kávu Nescafé. Takzvané organické tržby, které jsou očištěné o vliv směnných kurzů, prodej majetku a akvizice, mu za první tři měsíce roku stouply o 4,4 procenta. Analytici očekávali zvýšení o 4,3 procenta, napsala agentura Reuters. Společnost se v prvním čtvrtletí potýkala také s nepříznivým pohybem směnných kurzů, především silnějším švýcarským frankem. Vykazované tržby byly kvůli nim nižší o 4,5 procenta, oznámila dnes firma.
Dlouhodobým cílem Nestlé je dosahovat růstu organických tržeb o pět až šest procent, firma jej ale v posledních dvou letech nesplnila, napsal list The Wall Street Journal.
Nestlé a jeho konkurenti na trhu s balenými potravinami zažili loni těžký rok. Rozvíjející se tržní ekonomiky totiž výrazně zpomalily a růst v západní Evropě byl nevýrazný. Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever vykázal ve čtvrtek nečekaně dobré tržby za první čtvrtletí. Výsledky podpořilo především zlepšení na velkých trzích jako Čína a Severní Amerika.*