Francouzská potravinářská společnost Danone kvůli vyšším nákladům zvedne ceny, neboť čelí dražším surovinám i potížím v dodavatelských řetězcích. Firma, která v České republice stojí za značkami Activia, Actimel nebo Alpro, to dnes uvedla, když představila tržby za třetí čtvrtletí. Ty přitom vzrostly.
Od července do září firma zvýšila tržby o 5,8 procenta na téměř 6,2 miliardy eur (158 miliard Kč). Pokračovaly tak v růstu z předchozího kvartálu. Po očištění o pohyby směnných kurzů a nákupy a prodeje některých součástí skupiny činil růst 3,8 procenta. K růstu přispěly všechny oblasti podnikání. Velmi se dařilo mléčným a rostlinným výrobkům, oživil ale i prodej vod a speciální výživy. Přes růst tržeb dělají finančnímu řediteli Jürgenu Esserovi starosti raketově rostoucí náklady. K vyšším cenám za suroviny se přidala rozsáhlá omezení v dodavatelském řetězci, řekl Esser. Společnost tomu chce podle něj nyní čelit zvýšením cen a zvýšením produktivity. Kromě problémů se získáváním surovin si mnoho korporací stěžuje také na masivní nárůst nákladů na logistiku, uvedla agentura DPA. Vedení Danone ale potvrdilo výhled na letošní rok. Nadále očekává návrat k ziskovému růstu ve druhém pololetí. Po slabém prvním čtvrtletí měla společnost prvních šest měsíců nižší tržby. Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerálních vod. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely.*