Společnost Heineken staví v areálu pivovaru ve Velkém Březně na Ústecku distribuční centrum. Ze skladu bude rozvážet všechny druhy piv do obchodů a restaurací na severu Čech. Stavba bude dokončena v červnu, provoz nového skladu za několik desítek milionů korun začne k 1. říjnu. Novinářům to řekl ředitel pivovaru a vrchní sládek Michal Rouč.
Heineken ČR je tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří mu značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Velkobřezenský pivovar bude v Heinekenu jediný, který bude mít sklad přímo v areálu. Doposud využíval nájemních prostor v Ústí nad Labem. "Po přestěhování ušetříme za nájem a bude vše pohromadě," uvedl Rouč. Pivovar využije ke skladování jednu doposud prázdnou budovu, k níž přistavuje montovanou halu. Podle ředitele bude přístavba díky barvám a sedlové střeše do areálu zapadat. Práce začaly v lednu a skončí v červnu, pak začne stěhování z nájemních prostor v Ústí nad Labem. Patnácti zaměstnancům z Ústí pivovar nabídl přechod do Velkého Března. "Zatím nevíme, kolik z nich této nabídky využije," podotkl Rouč. V Březně pracuje 30 lidí.
Výstav velkobřezenského pivovaru byl loni 200 000 hektolitrů. "Trochu upadá zájem o sudové pivo a roste zájem o lahvové pivo," řekl Rouč. Malé pivovary vnímá vrchní sládek jako zajímavé zpestření trhu.
V historickém pivovaru nedaleko Ústí nad Labem v roce 2014 skončil provoz lahvové stáčecí linky, zůstala výroba tankového a sudového piva. Aktuálně volných je podle Rouče zhruba 20 procent kapacity pivovaru.
Heineken v uplynulých letech investoval do modernizace provozu. Zaměřit se teď chce trochu víc podle ředitele i na cyklisty, protože pivovar leží u hojně využívané labské cyklostezky. "Podpora cyklostezky je jeden z projektů, který chceme letos rozvinout. Chceme vymyslet rozšíření prohlídek pivovaru a být trochu přátelštější pro cyklisty," řekl Rouč.*