Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v období od ledna do září čistý zisk meziročně téměř o dvě třetiny na 1,8 miliardy eur (49 miliard Kč). Tržby stouply o více než sedm procent na 15,4 miliardy eur. K růstu zisku navíc přispěl mimořádný příjem 375 milionů eur z prodeje mexického výrobce plechovek a lahví Empaque.
V samotném třetím čtvrtletí se tržby zvýšily o osm procent na 5,51 miliardy eur. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je odhadovali v průměru na 5,31 miliardy eur.
Na evropském trhu stoupl objem prodeje o sedm procent, zejména díky příznivému počasí. Firma těžila i z růstu prodeje na rozvíjejících se trzích, jako je Brazílie, Mexiko a Vietnam, zaznamenala ale pokles prodeje v Rusku.
Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj.*