12.08.2004 | 03:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Horko pivovarům ztráty nenahradí

Pivovary si sice pochvalují vysoké teploty minulých dní, které zvýšily spotřebu piva až o desítky procent, nicméně horký srpen zřejmě nenahradí výpadek prodeje piva z předchozích chladnějších měsíců, takže většina pivovarů letos zřejmě prodá méně piva než vloni.

Od poloviny července, kdy teploty vzduchu vzrostly na 27 až 30 stupňů, zvýšil například Budějovický Budvar prodej piva o 30 až 40 procent. Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka ale tuzemské pivovary pozdním nástupem léta ztratily na celkovém objemu prodaného piva v květnu více než sedm procent a v červnu kolem 3,5 procenta. Budějovický Budvar tak podle něj nenaplnil svoje letní představy u prodeje lahvového výčepního piva, na druhé straně se nepřízeň sezóny daleko méně dotkla prodeje světlého ležáku, především sudového.
Některé pivovary ale pokles odbytu navzdory chladnému létu nezaznamenaly. Jsou to zejména ty, které se začaly orientovat na export. Slibné léto prožívá nejznámější pivovar ve Středočeském kraji, Královský pivovar Krušovice. Za sedm měsíců letošního roku prodal přes 402 tisíc hektolitrů piva, což je o téměř 2370 hektolitrů více než za stejné období loni.
Daří se i pivovarům, které nabídly nové či netradiční druhy piva. Vedení Budvaru například překvapil zájem lidí o nový tmavý ležák. "Náš záměr prodat letos kolem pěti tisíc hektolitrů této novinky, což by proporcionálně odpovídalo prodeji tmavého piva na našem trhu, se nám tak podaří splnit za necelé čtyři měsíce," dodal ředitel Budvaru. Staropramen zase dobře prodává belgický speciál Hoegaarden, což je sice dvanáctistupňové světlé pšeničné pivo, má ale netradiční osvěžující chuť.
Přilákat zákazníky se snaží pivovary i různými soutěžemi. "Pivovar Zubr do restaurací pravidelně posílá výčepní bezpečnost či striptérku, která nechává štamgasty střílet laserovou pistolí. Pokud mají dobrou mušku, tak se decentně odhalí. Akce mají u hostů velký ohlas," uvedla mluvčí pivovarů Holba a Zubr Hana Matulová. V souvislosti s dovolenými roste prodej piva v plechovkách, které si lidé berou s sebou na cesty. Část zákazníků také čím dále více přechází k jakostnějším druhům lahvových piv. Při prodeji piva platí podle pivovarů zvláštní zákonitosti. "Vypozorovali jsme, že pivo jde na odbyt nejvíce při teplotách do 25 stupňů. Pokud je tepleji, prodávají se víc nealkoholické nápoje," uvedl zástupce rodinného pivovaru Chodovar z Plané na Tachovsku Jiří Plevka. I přes jarńí propady prodejů piva by se však mohla podle předsedy Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého domácí produkce tohoto nápoje za celý letošní rok udržet přibližně na loňské úrovni, kdy tuzemské pivovary uvařily 18,55 milionu hektolitrů pěnivého moku.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down