Nálepky s nápisem „Hovězí maso testováno na BSE“ se ode dneška (tedy od 1.3. 2001) objevily na dveřích i v interiérech prodejen Masokombinátu Martinov, a.s. Druhý největší zpracovatel masa v tuzemsku se tak připojil ke skupině producentů, kteří se rozhodli pro preventivní testování masa, aby zmírnili obavy spotřebitelů z nákupu hovězího sortimentu a snížili existenční nejistotu českých chovatelů dobytka. Martinovský masokombinát ale nehodlá přispívat k všeobecné panice, proto současně oznamuje, že nebude na testy plošně odesílat mladý dobytek, u kterého odborníci prakticky celosvětově vylučují možnost nemoci BSE.
Masokombinát už několik měsíců dodává na trh maso z mladého hovězího, což je efektivní cesta prevence proti obávané nemoci šílených krav. Testování a vybavení prodejen nálepkami uklidňujícími spotřebitele je tedy jen dalším krokem. Prakticky znamená, že vedle podmínek daných stálým veterinárním dohledem musí podnik zaručit snadno kontrolovatelný pohyb testovaného masa a jeho vyčlenění od ostatní produkce. Náklady s tím spojené nese na základě smluv o využívání zpracovatelských kapacit Masokombinátu Martinov společnost Sena Corporation.
Nálepkami s oznámením, že je hovězí otestováno, budou vybaveny nejprve všechny prodejny, které patří k Masokombinátu Martinov. V dalším kole je potravinářská společnost, resp. Sena Corporation, připravena poskytnout stejné označení smluvním obchodníkům, kteří se zaváží, že nebudou mísit prověřený sortiment z Martinova s masem od jiných výrobců. Ti totiž mnohdy nemají ani systém řízení jakosti a certifikaci pro vývoz do Evropské unie. Masokombinát Martinov, který tato osvědčení jako jeden z mála v ČR má, tedy logicky nemůže ručit za jejich produkci.
V následujících týdnech bude ostravský výrobce masa - který je sice od prosince v konkurzu, ale bez přerušení stále vyrábí - pokračovat v boji proti panice okolo BSE i formou už nastartované kampaně „Dny masa“. Ta se snaží ovlivnit spotřebitele zejména zvýhodněnými cenami masa a uzenin. První „Dny masa“ se uskutečnily v severomoravských obchodech poslední únorový víkend a potvrdily, že lidé jsou ochotni zvýšit spotřebu hovězího. Odbyt tohoto sortimentu (a současně i vepřového) se v průměru na sedmi sledovaných prodejnách Masokombinátu Martinov zvýšil o 27 procent. Masné dny se proto zopakují.