Rodinný pivovar Bernard v Humpolci uvařil v letošním prvním čtvrtletí 71 294 hektolitrů piva. V porovnání s prvními třemi měsíci minulého roku jeho produkce stoupla o 9904 hektolitrů, tedy o 16,1 %. Odbyt se pivovaru podařilo zvýšit v tuzemsku i za hranicemi. Vyplývá to z údajů, které poskytl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.
"V prodeji lahvového piva se projevilo letošní posílení a doladění stáčecí kapacity, v prodeji sudového piva se nám daří především získávat nové provozovny," uvedl Mikulášek k růstu výstavu. Pozitivní vliv na vnímání značky Bernard má podle něj i dlouhodobá reklamní kampaň Svět se zbláznil... V poslední době je věnovaná kampani proti sexuálnímu obtěžování MeToo odstartované v USA.
Dobré výsledky pivovaru pokračovaly v dubnu, kdy podle mluvčího většímu prodeji piva napomohlo i hezké počasí, které umožnilo brzké otevření restauračních zahrádek.
Export se na celkovém prodeji pivovaru v letošním prvním čtvrtletí podílel skoro 24 procenty. Humpolecký výrobce vyvezl přes 16 800 hektolitrů piva, v porovnání se stejným loňským obdobím objem stoupl o více než pětinu. Nejvíc odběratelů má pivovar tradičně na Slovensku. V Česku se prodej piva Bernard od letošního ledna do konce března zvýšil o 14,6 %a na 54 400 hektolitrů.
Bernard, který je největším pivovarem na Vysočině, uvařil za minulý rok 332 700 hektolitrů piva. Výstav v meziročním porovnání stoupl o 5,5 %. Téměř 60 % piva plynulo v sudech do restaurací. Z pohledu prodeje byl pro pivovar nejúspěšnějším loňským měsícem červen, kdy dodávky piva Bernard na trh převýšily 40 800 hektolitrů.*