Výrobce masa a masných výrobků, firma Steinhauser z Tišnova na Brněnsku, pociťuje v posledních letech stále větší zájem o šunky nejvyšší jakosti. Majitel Ladislav Steinhauser mladší řekl, že i u masných výrobků se projevuje trend zdravějšího životního stylu. Vidět je podle něj částečný odklon od tradičních uzenin a rostoucí zájem o kvalitní šunky a čerstvé výsekové maso.
"Před deseti či 15 lety bylo obvyklé, že si člověk koupil rohlíky a dvě klobásy nebo deset deka vysočiny k večeři. Dnes si raději lidé koupí čerstvé maso, které si sami upraví," řekl Steinhauser. Oblibu čerstvého masa zachytil masokombinát právě včas. Již od založení v roce 1991 měla firma jatky přímo v tišnovském areálu, ale přestávala stačit kapacita chladíren. Proto se od roku 2016 přesunuly do Skalice nad Svitavou, kde bylo možné zvýšit produkci masa. "Nyní porážíme denně zhruba 400 prasat, k tomu v pondělí a ve čtvrtek porážíme v průměru 30 kusů skotu," uvedl Steinhauser. Dlouhodobě spolupracuje se zemědělci v okolí a žádná zvířata díky tomu nejedou do Skalice déle než hodinu.
Na vysoce konkurenčním trhu se firmě daří růst každoročně o jednotky procent. Loni dosáhly tržby 675 milionů korun. Nyní podnik vyrobí v průměru 500 tun masných výrobků měsíčně.
Aby mohla firma dále růst, drží si široké portfolio zákazníků. Na jižní Moravě má šest vlastních prodejen, dodává do některých řetězců, do velkoobchodu i maloobchodu. Čerstvým masem zásobuje i velké množství restaurací v Brně a v okolí, dodává jej i některým menším řezníkům.*