Nápojářské skupině Kofola klesly za první tři čtvrtletí meziročně tržby o 2,4 procenta na 5,43 miliardy korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) o 13,9 procenta na 851 milionů korun. Hospodářský výsledek skupiny nejvíce ovlivnila situace na polském trhu, kde nyní Kofola chystá velkou ofenzívu. Oznámili to představitelé Kofoly.
"Celkově je dosažený výsledek EBITDA ve výši 851 milionů korun v souladu s naším očekáváním. Předpokládáme, že výsledek za celý rok se bude pohybovat na úrovni loňského roku, tedy 1,1 miliardy korun s možnou odchylkou pět procent," uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš. Výsledek je jedním z důvodů, proč Kofola vyplatí investorům dividendu ve výši 156 milionů korun. Prodeje v Česku, na Slovensku a ve Slovinsku Kofole oproti loňsku vzrostly o 9,4 procenta. Za nárůstem v Česku a na Slovensku podle firmy stojí hlavně značky Kofola a Rauch nebo Vinea.*