Německý maloobchodní řetězec Lidl zvýšil v loňském finančním roce tržby o 9,4 procenta na 125,5 miliardy eur (3,1 bilionu Kč) a řetězec Kaufland o 7,8 procenta na 34,2 miliardy eur (846 miliard Kč). Těžily i z vyšších cen potravin. Otevřely ale méně poboček než v předchozích letech a méně se dařilo internetovému prodeji. Na svém webu to uvedla skupina Schwarz-Gruppe, která oba podniky zastřešuje.
Za 12 měsíců do konce letošního února otevřely oba řetězce zhruba 200 nových poboček, takže jich nyní celosvětově provozují asi 13 900. O rok dříve ještě Lidl a Kaufland přidaly kolem 400 poboček. Ve dvou předcházejících letech rostl počet poboček podobným tempem.
Na internetu německé řetězce v uplynulém roce utržily dohromady 1,7 miliardy eur. To je téměř o desetinu méně než ve stejném období loni.
Celkem skupina utržila 167,2 miliardy eur, meziročně o 8,5 procenta více. Vedle maloobchodních řetězců se na obratu Schwarz-Gruppe podílela také oblast likvidace a recyklace odpadů, a to částkou 3,7 miliardy eur. IT a digitální divize, která byla založena v roce 2023, dosáhla obratu 1,9 miliardy eur.
Oba řetězce působí i v České republice. Lidl zde otevřel první prodejny v roce 2003 a Kaufland už v roce 1998.*