Lidl loni zvýšil tržby o 9,4 procenta a Kaufland o 7,8 procenta, otevřely méně poboček

Německý maloobchodní řetězec Lidl zvýšil v loňském finančním roce tržby o 9,4 procenta na 125,5 miliardy eur (3,1 bilionu Kč) a řetězec Kaufland o 7,8 procenta na 34,2 miliardy eur (846 miliard Kč). Těžily i z vyšších cen potravin. Otevřely ale méně poboček než v předchozích letech a méně se dařilo internetovému prodeji. Na svém webu to uvedla skupina Schwarz-Gruppe, která oba podniky zastřešuje.

Za 12 měsíců do konce letošního února otevřely oba řetězce zhruba 200 nových poboček, takže jich nyní celosvětově provozují asi 13 900. O rok dříve ještě Lidl a Kaufland přidaly kolem 400 poboček. Ve dvou předcházejících letech rostl počet poboček podobným tempem.
Na internetu německé řetězce v uplynulém roce utržily dohromady 1,7 miliardy eur. To je téměř o desetinu méně než ve stejném období loni.
Celkem skupina utržila 167,2 miliardy eur, meziročně o 8,5 procenta více. Vedle maloobchodních řetězců se na obratu Schwarz-Gruppe podílela také oblast likvidace a recyklace odpadů, a to částkou 3,7 miliardy eur. IT a digitální divize, která byla založena v roce 2023, dosáhla obratu 1,9 miliardy eur.
Oba řetězce působí i v České republice. Lidl zde otevřel první prodejny v roce 2003 a Kaufland už v roce 1998.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down