Majitel Becherovky díky silné poptávce výrazně zvýšil tržby

Francouzská nápojová společnost Pernod Ricard díky silné poptávce výrazně zvýšila tržby. V prvním finančním čtvrtletí, což je od července do září, meziročně vzrostly asi o 20 procent na 2,7 miliardy eur (69 miliard Kč). Druhý největší výrobce lihovin na světě po firmě Diageo, který mimo jiné vlastní českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB), to uvedl ve svém sdělení.

Při započtení pohybů směnných kurzů byly tržby ještě vyšší. Analytici očekávali, že tržby vzrostou o 15,7 procenta.
Pernod Ricard, mezi jehož nejznámější značky patří gin Beefeater, vodka Absolut, koňak Martell nebo šampaňské Mumm, těžil z postupného znovuotevírání barů a restaurací po pandemii covidu-19. V Číně, která je jeho druhým nejdůležitějším trhem po Spojených státech, tržby stouply o 22 procent, zejména díky tamnímu festivalu a zdražení koňaku Martell.
Ve Spojených státech tržby stouply o devět procent. Se znovu otevřenými pohostinskými zařízeními se tam zvedla poptávka po irské Jameson whiskey. V Evropě se tržby zvýšily stejně jako v Číně o 22 procent.
Pernod Ricard očekává, že svižný růst tržeb bude pokračovat až do finančního roku 2022, i když jejich růst může trochu zeslábnout.
Akcie Pernod Ricard i přes oznámený růst tržeb dnes na burze v Paříži kolem poledne ztrácely asi 0,4 procenta zhruba na 198 eur, držely se ale blízko rekordních hodnot. Ztrácel i širší akciový trh, hlavní index pařížské burzy CAC 40 odepisoval kolem 0,2 procenta zhruba na 6692 bodů.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down