Evropská komise schválila dvacet dva programů na propagaci zemědělských produktů v Evropské unii a ve třetích zemích. Celkový rozpočet těchto programů, které budou v převážné většině probíhat po dobu tří let, činí 71,94 milionu eur. Evropská unie k němu přispívá částkou 35,97 milionu eur. Informovalo o tom zastoupení Evropské komise v České republice.
Vybrané programy se týkají olivového oleje, mléka a mléčných výrobků, masa, čerstvého a zpracovaného ovoce a zeleniny, produktů ekologického zemědělství, vajec, vína a lihovin a zahradnických produktů.
Programy zahrnují i kvalitní produkty zapsané a chráněné pod značkami CHOP (chráněné označení původu), CHZO (chráněné zeměpisné označení) a ZTS (zaručená tradiční specialita).
Do 30. listopadu 2012 obdržely útvary Evropské komise v rámci informačního a propagačního programu 36 návrhů, které se v první vlně programu v roce 2013 zaměřují na vnitřní trh Evropské unie a na třetí země. Po zhodnocení bylo pro spolufinancování vybráno 22 navrhovaných programů, z nichž šestnáct cílí na vnitřní trh a šest na třetí země. Dva z vybraných programů navrhlo společně více členských států. Třetí země a regiony, na něž se programy zaměřují, jsou Rusko, Čína, Severní Amerika, jihovýchodní Asie, Norsko, Švýcarsko, Ukrajina, Indie a Jižní Korea.