Ministerstvo zemědělství připravuje kampaň v České televizi na podporu udržitelného chovu ryb. Návrh počítá s rozpočtem 4,5 milionu korun bez DPH. Materiálem, včetně návrhu zadávacího řízení na tvůrce propagační kampaně, se bude ve středu zabývat vláda.
Projekt na podporu takzvané sladkovodní akvakultury vznikl ve spolupráci s Českou televizí a jeho cílem je podpora tohoto "opomíjeného oboru". Současně navazuje na memorandum o vzájemné spolupráci, kterou ministerstvo uzavřelo s ČT letos v březnu a jež v rámci prezentace zemědělského resortu počítá s výrobou informativních pořadů. Prostředky na kampaň podle ministerstva půjdou ze 75 procent z evropských fondů a z 25 procent z rozpočtu ČR. "Návrh rozpočtu kampaně je 4,5 milionu korun bez DPH," sdělil tiskový odbor MZe. Součástí materiálu, o kterém bude jednat vláda, je návrh na zadávací řízení na realizátora kampaně, která se má uskutečnit ještě v letošním roce. Projekt se zaměří na širokou veřejnost, a to prostřednictvím odvysílaných pořadů zaměřených na téma chovu ryb či rybářství. Ministerstvo se novou kampaň rozhodlo spustit poté, co v loňském roce zrušilo marketingový projekt na propagaci konzumace sladkovodních ryb hrazený z evropských fondů za 60 milionů korun bez DPH. "Původní projekt směřoval na utracení peněz například na pronájem anglického autobusu double-decker, nákupy filetovacích nožů, pepřenek či holinek," uvedl loni krátce po svém nástupu do funkce ministr Marian Jurečka. Zrušený projekt podle něj představoval "zcela nehospodárné plýtvání penězi, zejména ve chvíli, kdy se po předchozí kampani na "Rybu domácí" v hodnotě 150 milionů korun prodeje ryb v zásadě nezměnily".
*