Ministerstvo zemědělství (MZe) spustilo kampaň Ryba na talíř na podporu konzumace sladkovodních ryb. Bude stát skoro sedm milionů korun. Uvedl to ředitel odboru kanceláře ministra zemědělství Vít Doležálek. Kampaň zajistí státní příspěvková organizace Zařízení služeb MZe. Předloni ministerstvo zrušilo marketingový projekt s podobným zaměřením, který měl stát 60 milionů korun bez DPH.
Projekt bude zaměřen především na prezentaci rybí kuchyně, řekl Doležálek s tím, že chtějí poukázat na to, že rybí maso je nejen chutné, ale především obsahuje lehce stravitelné bílkoviny, zdraví prospěšné tuky, minerály a vitamíny.
Ministerstvo si například za 1,7 milionu korun na prezentace koupilo automobil, který by měl během léta objet přibližně 40 destinací. Auto by po ukončení kampaně mělo MZe dál používat. Na podzim chce ministerstvo zorganizovat troje rybářské slavnosti, počítá s návštěvou přibližně 5000 lidí.
Kampaň byla zahájena projektem Týden s kaprem za 725 000 korun. Většina peněz šla na nákup prostoru v tištěných médiích, zbytek na natáčení reklamního spotu a online marketing.
Předloni přitom MZe tendr na propagaci ryb zrušilo. Zrušený projekt podle ministra zemědělství Mariana Jurečky představoval "nehospodárné plýtvání penězi, zejména ve chvíli, kdy se po předchozí kampani na Rybu domácí v hodnotě 150 milionů korun prodeje ryb v zásadě nezměnily".
Podle posledních údajů se ryby předloni objevovaly na českém jídelníčku více. Spotřeba meziročně stoupla o 0,02 kg na 3,73 kg ryb na obyvatele za rok. Na talířích se více objevovaly mořské ryby (2,04 kg) než sladkovodní.*